Welkom bij PickThisUp! Fijn dat je spullen wil laten vervoeren door een PickThisUp koerier.
Op deze pagina vind je een aantal tips om te helpen met een zorgeloze bezorging.
Na het plaatsen van je offerteaanvraag ontvang je op werkdagen binnen 1-48 uur (75% binnen 24 uur) aanbiedingen van koerierdiensten. Een transport binnen enkele uren kan alleen via de speciale spoed dienst. Hier kan je voor kiezen halvewege het aanvraagformulier.
De transportprijzen zijn over het algemeen gebaseerd op combinatieritten. De koerier zal daarom het transport binnen 2 tot 5 werkdagen inplannen. Wil je een snellere levering? Dat kan, kies dan voor een “Premium” of Spoed” in het aanvraagformulier. De koerier is dan niet afhankelijk van andere ritten.
Een koerier doet op basis van jouw offerteaanvraag een prijsaanbod voor het transport. Daarbij kijkt hij/zij naar de route, afmetingen, de bijgevoegde foto/link en eventuele bijzonderheden. Als deze gegevens afwijken van de werkelijke situatie kunnen hier extra kosten aan verbonden zijn. De koerier kan extra kosten rekenen, maar zal dan altijd eerst contact met je opnemen om dit te bespreken. Is de koerier op locatie en komen jullie er niet uit, dan ontvangen beide partijen 50% van het bedrag.
Controleer dus goed het adres en de omvang voordat je een opdracht plaatst. Klopt er iets niet? De meeste dingen kan je zelf aanpassen vanuit je account. Als het adres aangepast moet worden kan je een bericht sturen naar support@pickthisup.com dan passen wij dit binnen 1 werkdag voor je aan.
De afmetingen van een product zijn soms lastig in te schatten. Het kan helpen om de afmetingen te achterhalen door hetzelfde item op internet op te zoeken. Als je niet zeker weet in welke categorie je item valt, kies dan liever voor een grotere categorie dan voor de kleine.
Heb je vragen of aanbiedingen ontvangen op jouw transportaanvraag? Geef hier dan zo snel mogelijk een reactie op, dan weet de koerier waar hij/zij aan toe is. Daarnaast is je transport pas bevestigd nadat er is betaald, tot die tijd mogen koeriersdiensten hun aanbod nog terugtrekken.
Benieuwd naar de status van je transport? Deze vragen kan je direct stellen aan de koerier met wie jij afspraken hebt gemaakt via de chat. Als je ergens twijfels over hebt, overleg dan met de koerier.
Onderhandelen over de prijs met de koerier via de chat? Geen goed idee. De meeste koeriers ervaren dit als frustrerend. Zij hebben een aanbieding gedaan op basis van alle beschikbare informatie. Als ze het transport goedkoper kunnen uitvoeren, bieden ze dit direct al aan.
Om de kosten zo laag mogelijk te houden kunnen wij vanuit PickThisUp helaas geen telefonische prijsopgaven maken of offerteaanvragen voor je invoeren. Voor andere vragen kan je ons op werkdagen bereiken via de chat, mail of telefoon en helpen we je graag.
Het kan aantrekkelijk zijn om de koerier aan te bieden om contant te betalen bij aflevering. Dat scheelt weer een paar euro aan PickThisUp service kosten. Maar realiseer je dat de spullen dan niet zijn verzekerd zijn tegen schade of diefstal en dat de koerier zijn account zal worden geblokkeerd. Zodra je een koerier hebt geselecteerd en betaald aan PickThisUp is de opdracht bevestigd en zijn je spullen verzekerd.
Er kan iets onverwachts tegenzitten, voor zowel klant als koerier. Blijf vriendelijk en respectvol naar elkaar. Is er sprake van een discussie of conflict? Ga samen op zoek naar een alternatieve oplossing waar beide partijen zich in kunnen vinden. Persoonlijk contact per telefoon helpt bij het vinden van een oplossing. Komen jullie er niet uit? Neem dan gerust contact op met PickThisUp support.
Koeriers zijn overdag niet altijd goed bereikbaar. Vaak zijn ze onderweg of druk aan het tillen en reageren daarom vaak in de avond op (chat)berichten. Tevens hebben ze vaak tientallen opdrachten op een dag, waardoor ze erg druk kunnen zijn. De voorkeur van de koerier gaat uit naar communicatie per chat, zodat afspraken duidelijk zijn vastgelegd én dit is ook nog beter voor de rijveiligheid.