In Nederland, België en delen van Duitsland. We zijn druk bezig om de PickThisUp verder te laten groeien, daarom doen we ook geregeld transport naar omliggende landen als Italië, Luxemburg en Frankrijk. Als je een offerteaanvraag plaatst naar een adres buiten Nederland of België, garanderen wij niet dat je altijd 3 aanbiedingen hierop ontvangt. Maar je kan de offerteaanvraag altijd vrijblijvend plaatsen. Veel koeriers rijden namelijk wekelijks of maandelijks naar andere Europese landen en worden daardoor vaak wel opgelost.
Als je een gekke, grote of hele zware opdracht hebt, kunnen wij helaas niet garanderen dat het wordt bezorgd. Maar met een netwerk van +1000 koerier en transportbedrijven kan je het zeker altijd proberen! Er zijn bijvoorbeeld koeriers met een extra grote bus, vrachtwagen of apparatuur om zware producten in te laden.
PickThisUp gaat zorgvuldig om met de data die je hebt ingevoerd op onze website. Alle data wordt opgeslagen in onze beveiligde database en persoonlijke gegevens zoals adres en contactgegevens zijn niet zichtbaar voor koeriers totdat hun aanbod is geaccepteerd. Daarnaast zullen we ook nooit zonder toestemming je gegevens delen of verkopen aan derden. De enige data die PickThisUp deelt tussen koerier en opdrachtgever zijn de opdracht details. Dit wordt gedaan op het moment dat een opdracht wordt bevestigd door middel van betaling.
Als je je wilt uitschrijven, kan dat door in te loggen in je account en te gaan naar "mijn profiel" en dan naar “wijzigen”. Of je kan een email sturen naar support@pickthisup.com en dan verwijderen wij je account.
Je betaalt de prijs voor het transport aan PickThisUp wanneer je het bod van een koerier accepteert. De betaling gaat via de site door op accepteren en vervolgens betalen te klikken. Hier word je doorgelinkt naar het betaalscherm. Na betaling is jouw opdracht definitief. Vervolgens zorgen wij ervoor dat de koerier pas wordt uitbetaald wanneer jij tevreden bent of automatisch 5 werkdagen na de aflevering.
Wij bieden (nog) niet de mogelijkheid om de aankoop via ons te doen. Wel kan je overleggen met de door jou geboekte koerier of hij het bedrag contant wil/kan betalen aan de verkoper bij het ophalen.
Via onze website kan je binnen een minuut een indicatieprijs berekenen en geheel vrijblijvend een offerteaanvraag plaatsen. Binnen 48 uur zullen 1 tot max 3 koeriers hierop reageren met een bod van de definitieve prijs. Deze prijs is inclusief BTW en gaat standaard uit van ophalen en afleveren bij de eerste deur op de begane grond.
Transportprijzen op PickThisUp zijn gemiddeld 40-60% voordeliger dan reguliere transportbedrijven omdat het vaak ritten zijn die toch al worden gereden. Zowel (zzp) koeriers als particulieren vullen hun eigen planning aan met extra transport via PickThisUp en/of combineren een rit van meerdere opdrachten. Deze prijs is op basis van wat wij noemen “combinatievracht”.
Dat zorgt voor lagere prijs, maar vraagt ook enige flexibiliteit met het maken van een afspraak. De prijs wordt bepaald op basis van de afstand (waarbij de eerste kilometers zwaarder wegen dan latere kilometers), omvang, urgentie en eventuele andere bijzonderheden (extra tilhulp, hoogbouw zonder lift etc). Deze prijs is inclusief alle toeslagen (btw, fee en verzekering) en gaat uit van ophalen en afleveren bij de voordeur binnen max 5 werkdagen na betaling. Sneller en/of op specifieke datum kan ook maar dan komen er aanvullende kosten bij.
Je begint op onze homepagina, vul je gegevens in en plaats vrijblijvend een offerteaanvraag. Koeriersbedrijven ontvangen van vervolgens een notificatie. Zodra één van hen een bod heeft geplaatst, ontvang jij een (email en sms) notificatie. Daarna kan je hem boeken door te betalen via de site en zal de koerier de rit inplannen.
Een uitgebreide beschrijving over hoe PickThisUp werkt kan je vinden op www.pickthisup.nl/hoe-het-werkt
Twijfel je over de (voertuig) formaat die je moet kiezen? Zie eventueel de prijzen pagina voor meer informatie en voorbeelden.
Heb je meerdere items? Selecteer dan per item het juiste voertuig. Al je spullen worden natuurlijk wel in één keer in één auto of (verhuis) bus bezorgd. Maar we gebruiken deze verschillende voertuigen per artikel om een inschatting te kunnen maken van het volume, zodat jij snel een prijsindicatie kunt berekenen én alleen koeriers met een geschikt voertuig erop kunnen reageren.
Het selecteren van een te klein voertuig geeft dus geen lagere prijs, koeriers zullen dan niet óf hoger bieden. Bij twijfel adviseren we om de grotere omvang te kiezen, dan ben je verzekerd dat het past en ligt de verantwoording bij de koerier om het correct te bezorgen.
Ja, in stap 2 van het aanvraagformulier kan je kiezen uit drie soorten diensten: Spoed (ophalen en afleveren binnen 24 uur), Premium (specifieke datum) of Flexibel (combinatievracht:afspraak in overleg en binnen 3-5 dagen). Wil je dat het vandaag nog wordt opgehaald? Dan kan je tot 14:00 geheel vrijblijvend een offerteaanvraag plaatsen voor dezelfe dag.
Koeriers bij PickThisUp zijn veelal (zzp) koeriers en transportbedrijven, maar ook particulieren. PickThisUp controleert de aanmeldingen en staat garant voor jouw spullen tot 500euro. In geval van diefstal, misbruik of (opzettelijke) schade ben jij gedekt tot 500euro (incl. btw) óf maximaal €1000euro (incl. btw) indien die optie vooraf is geselecteerd.
Contant geld, drugs, wapens, chemicaliën, vuurwerk, ontvlambare vloeistoffen en medicijnen.
Nee, een offerteaanvraag plaatsen is vrijblijvend en kan te allen tijde worden geannuleerd. Nadat je een koerier hebt geboekt en bevestigd middels betaling via onze website, kan je de opdracht op werkdagen tot 48 uur vóór het ophaalmoment kosteloos annuleren. Als je binnen 24 tot 48 uur voor het ophalen annuleert, ontvang je 75% van het bedrag terug. Binnen 24 uur ontvang je 50% van het bedrag terug. Indien het afleveren op dezelfde dag stond gepland, ontvang je 25% van het bedrag terug.
Op werkdagen ontvangt 80% van de offerteaanvragen binnen 24 uur een reactie.
Koeriersbedrijven doen hun best om op zoveel mogelijke offerteaanvragen een bod te plaatsen. Het helpt om het transport zo goed mogelijk te omschrijven en vooral door foto's toe te voegen. Hoe gedetailleerder de informatie over het transport, hoe beter en voordeliger de biedingen die je zult ontvangen. Verder ontvangt gemiddeld 94% van alle offerteaanvragen (m.u.v. XXL) één of meer biedingen binnen 48 uur.
Behoort jouw transport aanvraag tot de paar procent die geen aanbieding heeft ontvangen? Mogelijk is het transport dat te zwaar, groot of kwetsbaar voor een koerier of zijn busje. In dat geval advieseren we om gebruik te maken van onze partner https://www.transport-vergelijker.nl/. Daar kan je diverse Nederlandse transport bedrijven vergelijken, van koerier tot vrachtwagens tot bestelbusje huren. Om te zien wat de meest voordelige en duurzame oplossing is voor jouw transport.
Na het ontvangen van één of meer aanbiedingen kan je deze accepteren of afwijzen. Laat de koerier via de chat altijd zo snel mogelijk weten of je interesse hebt en/of dat je nog wacht op reactie van een andere partij, dan kan hij hier rekening mee houden in zijn planning en voorkomt dat hij zijn bod onverwachts terugtrekt.
Let op: Totdat er een bod is geaccepteerd kan de koerier zijn bod altijd terugtrekken indien zijn planning wijzigt. Zolang zijn bod niet is geaccepteerd en bevestigd middels betaling op onze website, is er nog geen leverovereenkomst tussen jou en de koerier.
Je vindt de reacties van de koeriers in je account. Door in te loggen via https://account.pickthisup.nl/ zie je de 1 tot 3 reacties van de koeriers. Via de chat kan je vervolgens contact met hen opnemen voor aanvullende vragen. Ben je tevreden met een reactie kan je de opdracht direct accepteren en betalen. De reacties worden overigens ook per mail verstuurd en in de mail vind je een link waardoor je direct wordt doorgezet naar de chat met de koerier.
Nadat je een koerier hebt bevestigd middels betaling via de PickThisUp website, worden voor beide partijen de contactgegevens zichtbaar. Deze worden per email verstuurd en kan je ook vinden door op zijn/haar profielfoto te klikken en zijn/haar account te bekijken.
Direct na betaling is er een mogelijkheid om de (btw) factuur te downloaden. Heb je een transport betaald in het verleden en vergeten om de factuur te downloaden? Door in te loggen op www.pickthisup.nl en te gaan naar “Dashboard” en dan naar "Archief", kan je alsnog een factuur per transportopdracht downloaden.
Als de ophaalsituatie anders is dan aangegeven in de offerteaanvraag, dan heeft de koerier het recht om het transport te annuleren en een beroep te doen op een compensatie van max 50% van de bezorgkosten of op 75% indien er was overeengekomen dat zowel ophalen als afleveren op dezelfde dag zou plaatsvinden. Het overige deel - te weten 50% of 25% - van de bezorgkosten krijg je teruggestort. Bovenstaande kan zich voordoen wanneer bijvoorbeeld het product niet op de begane grond staat (tenzij anders vooraf duidelijke gecommuniceerd) of aanzienlijk zwaarder of groter is. Maar voordat de koerier vertrekt dient hij/zij eerst minimaal tweemaal keer telefonisch contact te zoeken met de opdrachtgever.
De koeriers gaan zorgvuldig en voorzichtig om met de spullen om te voorkomen dat ze een slechte beoordeling ontvangen en hun profiel rating daalt. Maar er kan natuurlijk onverhoopt iets mis gaan. Maar daar zijn wij voor, zodra je offerteaanvraag is betaald via de site zijn je spullen standaard verzekerd tegen diefstal, verlies of beschadiging tot een waarde van € 500,— (incl btw) Tevens is het mogelijk om je spullen voor een hoger bedrag te verzekeren door deze optie te selecteren tijdens het aanmaken van je offerteaanvraag.
Mocht er tijdens het transport onverhoopt schade zijn ontstaan aan jouw spullen meldt dit dan binnen 5 dagen na aflevering bij ons door een bewijs van aankoop en foto’s te sturen naar support@pickthisup.com
Daar hoef je niks voor te doen. Nadat de koerier de spullen heeft afgeleverd meldt hij/zij het transport gereed en ontvang jij een emailbevestiging om binnen 5 dagen bezwaar te maken en een review te schrijven. Ontvangen we geen reactie, dan maken wij het geld na 5 dagen aan hem/haar over.
Nadat je een koerier hebt bevestigd door op onze website te betalen kan je de opdracht op werkdagen tot 48 uur voor het ophaalmoment kosteloos annuleren. Als je binnen 24 tot 48 uur voor het ophalen annuleert, ontvang je 75% van het bedrag terug. Binnen 24 uur ontvang je 50% van het bedrag terug tenzij ophalen en afleveren op dezelfde dag stond gepland, in dat geval ontvang je 25% van het bedrag terug.
Nadat de betaling is voldaan is de koerier verantwoordelijk voor het transport. Indien de koerier door overmacht de rit moet annuleren krijg je de volledige vergoeding teruggestort. De koerier zal vervolgens (indien nodig met hulp van PickThisUp) een alternatief helpen zoeken.
Als er niemand op het adres aanwezig is op het afgesproken tijdstip en 15 minuten daarna, heeft de koerier het recht om weer te vertrekken. De koerier is wel verplicht om de contactpersoon van het adres minimaal twweemaal te bellen (bij geen gehoor).
Wanneer de koerier het product om deze reden niet kan meenemen of ophalen of afleveren, ontvangt hij/zij 50% van de afgesproken vergoeding als zijnde voorrijkosten. Tenzij ophalen en afleveren op dezelfde dag stond gepland, in dat geval ontvangt hij/zij 75% van het bedrag en wordt het overige deel binnen enkele werkdagen (naar) je rekening teruggestort.
Als er niemand op het afleveradres aanwezig is op het afgesproken tijdstip en 15 minuten daarna, heeft de koerier het recht om het product bij de buren of iemand anders in de buurt af te leveren. De koerier is alvorens hij dit doet verplicht om de contactpersoon én de opdrachtgever minimaal tweemaal te bellen (bij geen gehoor).
Als de koerier het product achterlaat zonder contact op te nemen met de opdrachtgever, is de koerier volledig verantwoordelijk voor schade, diefstal of verduistering van het product.
Door in te loggen op onze site en in je account te gaan naar archief. Vervolgens kan je jouw zakelijke gegevens invullen zodra je probeert om de factuur downloaden.
Is je bedrijf niet gevestigd in Nederland en ben je niet btw plichtig? Dan kan je dit aangeven bij het aanmaken van je account zodat er geen btw word berekend.
Iedereen die 18 jaar of ouder is en beschikt over een rijbewijs en voertuig kan zich aanmelden als koerier bij PickThisUp. PickThisUp controleert de inschrijving op basis van een kopie van je rijbewijs, contactgegevens en bankrekening nummer.
De opdrachtgever moet te allen tijde inzicht geven in wat je moet vervoeren. Mocht je het dan nog niet vertrouwen en geen inzage hebben of krijgen in wat je moet vervoeren, dan mag je de opdracht alsnog weigeren.
Aanmelden bij PickThisUp is vrijblijvend. Je gaat pas een verplichting aan als je een bod plaatst. Zodra je bod is geaccepteerd en betaald door de opdrachtgever, ontvang je een opdrachtbevestiging per email.
Er zijn twee manieren:
I) Voeg routes toe aan je profiel en ontvang automatisch email notificaties zodra er een offerteaanvraag op/nabij één van jouw route(s) is waar je vervolgens op kan reageren door een bod te plaatsen.
II) Log in op onze site en kijk op je dashboard om te zien welke offerteaanvragen nog open staan, waar je vervolgens op kan reageren door een bod te plaatsen.
Nadat je een bod hebt gedaan heeft de opdrachtgever 48 uur de tijd om deze te accepteren, af te wijzen of te reageren per chatbericht. Reageert hij niet binnen 48 uur dan vervalt jouw bod en wordt zijn offerteaanvraag automatisch geannuleerd.
Na een succesvolle aflevering kan je via de knop "Transport afgeleverd" de opdracht afronden. Dan ontvangt de klant een email om binnen 5 dagen bezwaar te maken. Alle opdrachten die zondag voor 23:59 als afgeleverd zijn gemeld, worden woensdagavond per (ING) bankoverschrijving naar je overgemaakt.
De opdrachtgever vermeldt bij het aanmaken van de opdracht een ophaaladres en afleveradres. Jij kan vervolgens een bod plaatsen wanneer en voor hoeveel je dit wilt doen en vragen om aanvullende info. Partijen zijn vrij om onderling een alternatief afhaaladres en/of bezorgadres af te spreken.
Probeer dan eerst met de opdrachtgever te kijken of het mogelijk is om een alternatieve datum/tijd af te spreken. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan heb je wel een lever verplichting en is het aan jou om een goede alternatieve oplossing aan te dragen. Tevens kan je ons om hulp vragen door contact op te nemen met support@pickthisup.com
Als de ophaalsituatie anders is dan aangegeven in de offerteaanvraag, dan heb je de mogelijkheid om de leverovereenkomst te ontbinden en de opdracht niet uit te voeren. Bovenstaande kan zich voordoen wanneer bijvoorbeeld het product niet op de begane grond staat (tenzij anders vooraf duidelijke gecommuniceerd) of aanzienlijk zwaarder of groter is. Maar voordat de koerier vertrekt dient hij/zij eerst minimaal 2 keer telefonisch contact te zoeken met de opdrachtgever.
Als je de opdracht om deze reden niet kan uitvoeren, kan je een beroep doen op compensatie. Hiervoor dien je voordat je vertrekt wel minimaal twee keer telefonisch contact op te nemen met de contactpersoon en opdrachtgever. Indien geen gehoor kan je na 15 minuten vertrekken, de transportopdracht annuleren en een beroep doen op compensatie van max 50% van de bezorgkosten of op 75% indien er was overeengekomen dat zowel ophalen als afleveren op dezelfde dag zou plaatsvinden.
Als er niemand op het adres aanwezig is op het afgesproken tijdstip en 15 minuten daarna, heb je het recht om weer te vertrekken. Je bent wel verplicht om de contactpersoon van het adres minimaal tweemaal te bellen (bij geen gehoor). Wanneer je het product om deze reden niet kan ophalen, ontvangt je 50% van de afgesproken vergoeding als zijnde voorrijkosten. Tenzij ophalen en afleveren op dezelfde stond gepland, in dat geval ontvang je 75% van het bedrag en word het overige deel binnen enkele werkdagen aan de opdrachtgever teruggestort.
Als er niemand op het afleveradres aanwezig is op het afgesproken tijdstip en 15 minuten daarna, heb je het recht om het product bij de buren of iemand anders in de buurt af te leveren. Voordat je dit doet ben je verplicht om het contactpersoon minimaal tweemaal te bellen (bij geen gehoor).
Als je het product achterlaat zonder contact op te nemen met de opdrachtgever of met PickThisUp, ben jij verantwoordelijk voor eventuele schade, diefstal of verduistering van het product.
Je kan je bod terugtrekken tot het moment dat de opdracht is betaald. Na de betaling is er een leverovereenkomst tussen de koerier en de opdrachtgever en kan deze alleen met wederzijds goedvinden worden geannuleerd. Indien je door gevolg van overmacht niet in staat bent om het transport uit te voeren, kan de opdracht in overleg met PickThisUp worden geannuleerd en/of zal PickThisUp helpen om een alternatieve oplossing te vinden. Indien een onverwachte situatie voordoet waardoor je de opdracht niet binnen 5 werkdagen kan afleveren na de ophaaldag, dien je de opdrachtgever hierover tijdig te informeren.
Over transacties tussen particulieren wordt geen BTW afgedragen. Heb je een koeriersbedrijf of ander bedrijf en rij je zakelijk? Dan dien je zelf de BTW hierover af te dragen. De prijs die je biedt is inclusief de BTW. Wij vorderen alleen de BTW over de PickThisUp servicekosten. Na het afronden van de opdracht ontvangt de opdrachtgever twee facturen; één van PickThisUp service kosten en één met jouw bedrijfsgegevens erop.